2014年5月7日水曜日

新世界 New World

どもども~。GWはどうでしたか?
ワシは、ほぼ静岡から動きませんでした。
さて、今日から仕事!で、大阪南部へ出張でしたので新今宮で下車。
そう新今宮といえば通天閣~っ!

Hi! How was your golden week?
I almost haven’t moved from Shizuoka.
Anyway, job started from today and I was on business trip to south Osaka so I stopped at Shinimamiya.
Yes, Tsutenkaku is famous in Shinimamiya, right?























で、新世界と言えば串カツ~だよね。
串カツ食べるのは初めてじゃ無いけど、本場新世界で食べるのは初めて。
ワシはランチのつもりで入ったんだけど、俺以外の客は全員昼から呑んでました。
ここでは、それが普通な様です。
だって、飲み物どうしましょう?って聞かれたから、お茶か水?って言ったら
店員さん「えっ?」って顔してましたわ。
勿論、美味しかったで~。

And stick cutlet is also famous in New World, Shin Sekai, right?
This is not first time for me eating stick cutlet but eating it in the home New World is first time.
I went to restaurant for eating lunch but all customers except me were drinking beer from noon but looks it is normal thing in here.
Because the restaurant staff asked me what would you drink?
I said tea or water please.
When the staff heard my answer, he had little surprising reaction on his face.
Anyway, of cause the stick cutlet was delicious!



0 件のコメント: