2013年5月25日土曜日

黒竹 Black bamboo

3月にヤマハを退職された古木さん。
4月に退職祝いをさせて頂き、このブログでも紹介させて頂きました。
その古木さんから、新築祝いで黒竹を頂きました。
お正月に門松を飾ったりしますが、竹は、真直ぐ正しく成長するという事で
縁起が良いのです。
精神が若干曲がり気味の私には・・・・正に運気のアップしそうなアイテム。

ワシは初めて見ましたが名前の通り黒い竹。
これ非常に希少なんです。
竹って正に和って感じで、更に黒色ってカッコ良いよね~。

古木さん有難う御座います!
私の精神と共に真直ぐ育てます!
でも、ワシの歪んだ精神が勝って曲がっちゃったらゴメンナサイ・・・。

This Mar, Furuki-san retired Yamaha.
We had retirement party in Apr and I introduced it in this blog.
Today, he stopped at my house and gives me black bamboo as housewarming.
On New Year day, people adorn New Year’s decorative pine branches, right?
Bamboo is straightly and rightly growing so people think if we have bamboo, we can also growing up like a bamboo so it is lucky item in Japan.
You know, I think it will be really effective for me whose mind little bit devious.

This is first time for me to see black bamboo whose color is black as the name.
This is really rare item.
Bamboo has mood of Japanese style and also color of black makes cool level up!

Thank you Furuki-san!
I will grow up it straightly with my soul.

But if my devious soul effects his growth and he was growing up crookedly, please forgive me.


0 件のコメント: