2015年9月28日月曜日

素振り Practice swing

先日紹介した弟から貰った素振り用の木刀。
どうやって振れればOKなのか良く解らないので弟に見本を見せて貰いました。
両手で振ってボーっ、ボーっって音が鳴るのは解るけど、
片手で振っても音がスゴイ。
動画では拾えて無いみたいですが、かなり鳴ってました。
俺が振っても鳴りません。どうやってんの???
って言うか剣先の走りも凄いね・・・・・。今の俺には無理・・。

I asked my brother to show me how I should swing the wooden sword which he gifted me 2 weeks ago.
Can you hear the sound which making swing wind noise?
I can understand it can hear when he swing with both hands but I can hear it even he swing with one hand.
It is really great and I really cannot do and make the sound like him.
My camera microphone is not good so you may not clearly hear the sound in this movie, sorry.
Top of the sword’s speed is so fast…. I cannot do like this.

0 件のコメント: